Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Propojení školních knihoven s výukou
Vaníčková Makosová, Edita ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářské práce vytváří případovou studii týkající se lepšího zapojení činnosti školní knihovny do výuky a zpracovává návrh, jak implementovat poznatky oboru informačních studií a knihovnictví do rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia. Věnuje se úrovni čtenářské gramotnosti dětí na základě závěrů mezinárodních šetření PISA a IALS. Analyzuje technické, prostorové a personální možnosti zapojení školních knihoven do vzdělávání studentů. Rozborem rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia vytyčuje kompetence studenta, které jsou shodné s obsahem standardů informační gramotnosti. Zjišťuje stav informačních potřeb studenta gymnázia na základě rozboru informačních požadavků čtenářů školní knihovny Gymnázia Příbram, Legionářů 402 v letech 2010 - 2015. Porovnává požadavky středoškolských pedagogů na práci studentů s informačními zdroji a s požadavky danými mezinárodní normou pro citování informačních zdrojů a tvorbu bibliografických referencí. V aplikační části zpracovává, realizuje a vyhodnocuje ukázkovou lekci pro vzdělávací oblast člověk a společnost na téma informační zdroje pro historický seminář, citační etika. Lekce je určena pro studenty středních škol, obsahuje výkladovou část, ve které studenty seznamuje se způsobem, jak rychle vyhledat, hodnotit a použít informační zdroje. Seznamuje studenty se způsoby...
Znalosti a pojetí sociálních jevů u českých předškoláků
Tomášková, Nikola ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Znalosti a pojetí sociálních jevů u českých předškoláků AUTOR: Nikol Tomášková KATEDRA: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. ABSTRAKT: Potřeba společnosti učit finanční gramotnosti už předškolní děti se stává stále aktuálnější. Vzhledem k tomu, že vznikají různé metodiky pojednávající toto téma, považujeme za nezbytné, aby praktickému užívání těchto příruček v české mateřské škole předcházelo prozkoumání dětských pojetí socioekonomických fenoménů souvisejících s finanční gramotností. V rámci této práce zkoumáme pojetí jevů, jakými jsou povolání, zaměstnání a finanční toky s nimi spojené, pojetí chudoby a bohatství u předškolních dětí. V teoretickém rámci se opíráme o některé principy konstruktivistických teorií výchovy a vzdělávání s ohledem na rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání. Pro potřeby této práce jsou také stěžejní některé myšlenky J. Piageta a L. S. Vygotského, zejména pak ty, které pojednávají o myšlení a myšlenkových procesech dětí. K zjištění zmíněných dětských pojetí využíváme jako výzkumnou metodu hloubkový polostrukturovaný rozhovor. V rozhovorech se snažíme zjistit nejen, jaké jsou poznatky o vybraných socioekonomických u oslovených předškoláků, ale také jakým způsobem o daných jevech přemýšlí, zkoumáme jejich...
Výuka svátků a významných dnů v hodinách výchovy k občanství
ZEZULOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na důležité kulturně společenské souvislosti začlenění svátků a významných dnů do výuky výchovy k občanství na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vymezení a charakteristice svátků a významných dnů České republiky. V další části je popsána kurikulární reforma školství v České republice a její dokumenty. V praktické části je nejprve podroben analýze Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, do něhož je ukotvena problematika výuky svátků a významných dnů na základních školách. Následně je pozornost zaměřena na analýzu Školního vzdělávacího programu Škola pro všechny Základní a mateřské školy Osová Bítýška, v rámci které bylo hledáno začlenění výuky svátků a významných dnů do učiva výchovy k občanství. V praktické části jsou také analyzovány učebnice výchovy k občanství s platnou doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a poté jsou v ní vytvořeny modelové výukové jednotky, které byly na vybrané základní škole odučeny. Závěr diplomové práce patří evaluaci realizovaných hodin a zhodnocení přínosu vytvořených aktivit pro žáky.
F.M. Dostojevskij: Idiot" - kostýmní výprava
Tavelová, Helena ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce F. M. Dostojevskij: Idiot se zabývá životem autora s akcentem na jeho tvorbu, jež je neustále aktuální, neboť popisuje stále živá témata týkající se života člověka. Práce se také zabývá problémy, jež jsou klíčové k pochopení F. M. Dostojevského a jeho vnímání světa a pojednává o předchozím zinscenování této hry v Čechách se zaměřením na dílo režiséra Miroslava Krobota. Tato práce však předně předkládá podrobnou analýzu Dostojevského díla Idiot a podrobnou analýzu jednotlivých dramatických postav s fokusem na jejich vnitřní procesy a vzájemné vztahy, které jsou následně vyjádřené v kostýmu.
Vedení lidí k vyššímu výkonu ve společnosti STUZAM spol. s r. o.
Petřík, Jaromír ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaromír (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a vyhodnocením současného stavu vedení lidí ve společnosti STUZAM, spol. s r. o.. V rámci vedení lidí jsou zpracovány i další oblasti a to motivace a stimulace pracovníků, hodnocení pracovníků a odměňování pracovníků. V rámci výzkumu jsem analyzoval a vyhodnotil názory zaměstnanců a managementu na oblast vedení pracovníků nadřízeným, motivování zaměstnanců nadřízeným, hodnocení zaměstnanců nadřízeným a odměňování zaměstnanců nadřízeným. Na základě zjištění z výzkumu jsem stanovil praktická doporučení ke zlepšení stávajícího stavu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.